På riksgalden.se använder vi kakor (cookies) för att förbättra användarupplevelsen för dig och för att samla in statistik. Vi använder också kakor för webbanalys så vi kan förbättra vår webbplats. Mer om kakor (cookies).
Riksgäldens organisation (lättläst)
Du har kommit till en lättläst sida. Här kan du läsa om Riksgäldens organisation.
Riksgälden är en statlig myndighet.
Regeringen bestämmer vad vi ska göra.
Finansdepartementet följer upp att
vi gör det vi ska på ett effektivt sätt.
Vi har kontor i Stockholm.
De flesta som jobbar här är ekonomer.
Vår högsta chef heter Karolina Ekholm.
Hon är riksgäldsdirektör.
Dela gärna
Håll dig uppdaterad!
- Prenumerera på nyheter inom Om Riksgälden
- Prenumerera på RSS från riksgalden.se
- Senast uppdaterad: 14 oktober 2024
- Tyck till om sidan